Os de Noriega



Este caderno dos de Noriega, adicado ao poeta Antonio Noriega Varela, pretende ser unha xanela aberta a todo o mundo que queira coñecer a infinda sensibilidade poética do "Bardo da Montaña" e "Cantor do Ermo". Calquera pode facer uso desta bitácora e deixar a súa opinión ou comentario nela.
Sexan benvidos e benvidas!.
Graciñas por visitarnos.
xosedenoriega@gmail.com


O Cantor do Ermo
 Espazos
 Fotoblogue
 Enlaces
 Busca por calquer elemento nesta bitácora
 Atopar blogues galegos
 No faiado
 Artigos morniños
 Artigos destacados

Porque é de tan mala entraña...

Porque é de tan mala entraña
xa Dios fará que non teña
máis que inmundicia, e que veña
sin folgos de terra extraña:
dun recuncho da montaña
vai á mau que se largou,
e aínda hoxe non lle mandou
á nai, que chora por el,
catro renglós nun papel
decindo... que n´estoupou.

A. Noriega Varela
Comentarios (0) - Categoría: A. NORIEGA VARELA(Obra en Galego) - Publicado o 16-05-2009 21:35
Ligazón permanente a este artigo
CASA SOLAR DOS SARMIENTO
(Publicamos este artigo coa aoutorización do seu autor Andrés G. Doural)

En el Couto de Outeiro, perteneciente a la antigua Rilleira de Ambroz, actual parroquia de Nuestra Señora del Carmen de Mondoñedo, se encontraba la Casa Solar de los Sarmiento. El 28 de octubre de 1.627 es comprada por el capitán D. Pedro Fernández Vaamonde y Saavedra y por su primera esposa Dª María de Losada, por 800 ducados de plata al Monasterio de Lorenzana. Según las antiguas crónicas ?hallándose D. Pedro Ruiz de la Bureva en la gran batalla de Las Navas, en el año 1.212, gobernando con su pendón la gente de D. Rodrigo Gómez, la del antiquísimo Condado de Trastámara, escogió 100 caballeros con haces de sarmientos a la grupa y con ellos puso fuego a los víveres y municiones de los enemigos, siendo mucha parte en aquella victoria?. A esta acción se refieren los versos del ?Becerro de las Armas?, escrito en tiempos de Juan II. Dicen más o menos así:
?De aquí de este reino tomaron cimiento, Las casas ilustres, notables y dignas Es Rivadavia también de Saluías Que son de la planta que llaman Sarmiento. De aquesta tal vid más yermas os cuento. Que son Stª Marta, no muchos noveles. Que todos consiguen los trece roeles. Tomando de sangre real fundamento?.(1)
En el piso de una pequeña solana, situada a un costado de la fachada principal del antiguo Solar de los Baamonde del Couto de Otero de Mondoñedo, se encuentra colocada una piedra caliza que mide 70 centímetros de ancho por 140 de largo. En la parte superior de ella se encuentran grabados trece roeles que representan al antiguo apellido Sarmiento y en la inferior la siguiente inscripción:
?Esta es la casa de los Sarmientos, fundada en este Outeiro, para la guardia del reino de los moros, perseguido por mar y tierra ofendido y el Conde Osorio a Dios pide le guarde y a los nobles, sus parientes y más a sus allegados, que en las batallas le asisten, les da despoxos insines y de Pelayo merced?. Traen los Sarmiento por armas trece roeles dorados.(3)
Opinamos que la citada piedra con las armas de los Sarmiento e inscripción se encontró hace años colocada en otra dependencia del antiguo Solar. Armas de Dª María Sarmiento, señora del Solar de los Sarmiento, casada con Don Matías Vázquez Vaamonde, dueño del Solar de las Plazas, en Villanueva de Lorenzana, en 1.519. D. Pedro Sarmiento se casó el 11 de junio de 1.563 con Dª Leonor Osorio y tuvieron a Dª María Sarmiento Ribadeneira, vecina de Vivero, que casó con Gómez Arias das Mariñas, que sirvió en Flandes, fue comendador de Santiago, corregidor de León y Soria, así como de Cartagena y Murcia, gobernador y capitán general de Filipinas, que dejó sus bienes para fundar un colegio en Vivero.(2)
AGD
(1)-(2) José Santiago Crespo Pozo, ?Blasones y Linajes de Galicia?, tomo V, páginas 50 y 56. (3)-Dª Olalla Rúa Veloso, Heráldica del municipio de Mondoñedo, página 74.

Comentarios (0) - Categoría: UN POUQUIÑO DE TODO - Publicado o 03-05-2009 22:58
Ligazón permanente a este artigo
[1] [2] 3
© by Abertal
Edizón e deseño de Pepe de Noriega. Rúa de Josef Febrero, nº 22, C.Postal 27740, Mondoñedo (Lugo). Este blog é un sitio co exclusivo fin de difusión cultural da vida e obra de Antonio Noriega Varela e familia. Permítese a reproducción parcial ou total de todos os contidos. Todos os artigos que integran este espazo foron editados de forma gratuita o mesmo que a inclusión dos iconos da web na parte superior da portada. As imaxes incluidas proceden de diversas fontes e responden á soa finalidade de acompañar o contido cultural deste sitio. Os comentarios, Logos e Marcas son propiedade dos seus respectivos autores. De contado ollarán vostedes algunhos dos dialeutismos mindonienses máis enxebres, dun galeguista non político.
A normativa lingüística destes contidos?: quen fai algo aplica a súa. Porque o que escribe en galego por mal que o faga, pon algún grau de area na moreada. Porque di un dito: Axuntando pingotas formas un cirio.
(Benito Losada)
www.blogoteca.com/noriegamindoniense/

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0