Malmequer


Pandereiteir@s e festeir@s da beira atlántica da Galiza


Malmequer
malmequer.vigo@gmail.com
 GAVETAS
 OS SERÁNS (Sección de consulta)
 FOTOS PARA A HISTORIA
 LIGAZÓNS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Exposición 'A Nosa Voz'
A exposición 'A Nosa Voz' trae a Galicia as partituras máis antigas do himno galego

A exposición A Nosa Voz, instalada na Igrexa de San Domingos de Bonaval en Santiago ata finais de marzo, reúne por primeira vez en Galicia as dúas partituras máis antigas coñecidas do himno galego, depositadas no Arquivo da Banda Municipal de La Habana e descubertas co gallo da exposición.

Tratase dunha ocasión única, xa que "probablemente nunca máis se volvan reunir todas as pezas" orixinais relacionadas coa historia dos símbolos de Galicia. De feito, é a primeira vez que se poden ver en Galicia as partituras orixinais máis antigas, atopadas hai escasos meses no Arquivo da Banda Municipal de La Habana.

"En 1906, Pascual Veiga envíalle a Fontenla Leal a partitura con versión para orfeón e piano, pero morre sen poder corrixir nin facer outras versións".

Deste xeito, para a súa interpretación para banda, que se executou oficialmente o 20 de decembro de 1907, precisábanse os arranxos oportunos. Ata o de agora, a partitura máis antiga que se coñecía era a de Menéndez, datada de 1907, pero grazas á información achegada por Neira Vilas, localizouse na Habana unha partitura aínda anterior, asinada en 1906 por Felipe Pereira, e "a que posiblemente se interpretou".

Na Habana tamén se atoparon outras partichelas escritas para banda, localizadas na Sociedade de Beneficencia e descoñecidas ata o momento e que se está intentando datar.

A exposición simboliza "un abrazo sentimental e fraternal entre a emigración e Galicia".

Estas e outras reliquias relacionadas coa formación dos símbolos nacionais de Galicia poden verse ata marzo en Santiago, como a primeira bandeira que ondeou en Galicia e que cubría o cadáver de Curros Enríquez cando regresa á súa terra o 31 de marzo de 2008, hai agora cen anos.

O 90% das pezas proceden da Real Academia Galega, pero outra parte importante vén do outro lado do Atlántico. "Case todos os símbolos nacionais de todos os países están en museos militares; pero o himno galego non ten connotacións bélicas, só de identidade".

A exposición trata de poñer en valor tres dimensións orixinais do himno, como son a invocación á natureza, a chamada á cidadanía galega e a invocación á comunidade a través do himno céltico.

Gravacións, manuescritos, cartas...
As primeiras gravacións do himno, realizadas en discos de pizarra por agrupacións corais, a documentación do concurso de 1890, a partitura gañadora de Ivo Gotós, os manuscritos de Eduardo Pondal que mostran as fases de composición do poema, a correspondencia cruzada entre Fontenla Leal, Pondal e Pascual Veiga, e distintas edicións do poemario Queixumes dos pinos son algunhas das pezas expostas.

Forman parte da mostra obras de arte inspiradas na obra de Pondal e, á súa vez, libros que asentaron o relato céltico como mito fundacional de Galicia, no que se baseou o propio bardo.

Ademais, entre outros moitos obxectos, pódense atopar na mostra a batuta de Pascual Veiga, a gaita e a pandeireta de Fontenla Leal e fotografías dalgunhas formacións históricas
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 19-02-2008 09:12
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal
free web counter

contador de malmequeriáns dende o 1 de marzo 2007








Galiza

Malmequer


Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0