Malmequer


Pandereiteir@s e festeir@s da beira atlántica da Galiza


Malmequer
malmequer.vigo@gmail.com
 GAVETAS
 OS SERÁNS (Sección de consulta)
 FOTOS PARA A HISTORIA
 LIGAZÓNS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Cristina Pato namora a Nova York
A galega presentou o seu novo disco, «Migrations» («Migracións») nun club neoiorquino

Pato actuou en Nova Iorque ante un público entregado. Galicia no escenario, no ritmo, nos instrumentos, nos músicos. Iso era o Jazz Standard, un dos clubs de jazz máis coñecidos de Nova York, a noite do martes. E é que o escenario o ocupaba Cristina Pato. A gaiteira que revolucionou o mundo da gaita tamén é capaz de revolucionar unhas táboas con tanto prestixio. Primeiro, coas súas palabras. Nun segundo, Cristina métese ao público no peto: «¿Quen de vós sodes neoiorquinos?», pregunta a de Ourense ao público que abarrota o local, e a continuación, despois de que a inmensa maioría levantase as mans: «Pero, ¿quen nacestes en Nova York?».

Iso é o seu novo disco, Migrations (Migracións, en español) que a música galega presentaba no no club neoiorquino. «O concepto da migración é o que mellor representa todo o que me foi pasando nestes sete ou oito anos que levo en Nova York, -dicía Cristina Pato para La Voz pouco antes do concerto-. E o disco é tamén iso, bebe moito do jazz pero sen perder a raíz».

E se Pato é capaz de revolucionar coas súas palabras, cando fai música, a emoción entre o público é indubidable. Non só a gaita, que sen dúbidas é a que levantou os maiores aplausos, tamén o piano, a frauta, o pandeiro? Cristina Pato fixo un alarde de mestría musical, a mesma que fai no seu disco.

Como ela explicaba, no disco e, claro, no concerto, había jazz, pero había tamén moita Galicia. Aires de muñeira interpretados por ela xunto a outro galego, o acordeonista Víctor Prieto. Unha lección maxistral de como se toca o pandero. E, sempre, gaita. Cando Cristina Pato colle a gaita, a sala aguanta a respiración. E ela que toca con todo o seu corpo consegue que sigan case sen respirar ata os aplausos, enormes.

Un público entregado e unha cidade entregada. Esa mesma mañá The New York Times dedicoulle unha elogiosa crítica ao seu disco; nela agradecíalle a súa vulnerabilidade e percorría a mestría de Pato coa gaita e o proceso que seguiu a súa carreira xunto a músicos da talla do chelista Yo-Yo Ma ou Emilio Solla, xunto ao que no concerto interpretou un tango; con gaita, iso si.

www.lavozdegalicia.es
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 17-01-2013 10:33
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal
free web counter

contador de malmequeriáns dende o 1 de marzo 2007








Galiza

Malmequer