Malmequer


Pandereiteir@s e festeir@s da beira atlántica da Galiza


Malmequer
malmequer.vigo@gmail.com
 GAVETAS
 OS SERÁNS (Sección de consulta)
 FOTOS PARA A HISTORIA
 LIGAZÓNS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

A nova conquista da gaita galega
O triunfo dos intérpretes galaicos nos premios McCrimmon do Intercéltico de Lorient ou no Constantino Bellón sitúa a este instrumento nunha nova idade de ouro

O nigranense Pedro Álvarez Fariñas (1989) leva tocando a gaita desde o sete anos de idade. Con só 12, viaxou ao Intercéltico de Lorient, Bretaña francesa, para medir a súa destreza xunto a gaiteiros da Europa Atlántica. Tivo que agardar até 2011 para lograr o seu soño, o trofeo McCrimmon. Outros dous galegos coparon o podio. En Galicia, o Concurso de Gaita Galega Constantino Bellón recaeu este fin de semana en Pablo Devigo, un gaiteiro compositor que tamén arrasa alá onde puntea. Son a nova xeración do roncón.

"En xeral, todo o mundo ten unha historia bastante épica para explicar porqué empezou a tocar a gaita. Ou ben seguiron os pasos do seu avó, ou ben viron a un gaiteiro famoso na televisión. O meu "explica o Pablo Devigo Vázquez (1989)" foi máis sinxelo. No meu pobo, Castro Caldelas (Ourense) era a única actividade cultural que había e, por iso, chegou a min. Así, empezou o camiño".

A senda "iniciada do mesmo xeito que Pedro Álvarez ao sete anos" levouno a conquistar tamén o McCrimmon, o primeiro premio do Concurso de Gaiteiros Avelino Cachafeiro, o Manuel Villanueva ou o Constantino Bellón, este último en tres edicións consecutivas, a última, a deste fin de semana. En total, máis de corenta galardons para este mozo que tamén cursa estudos superiores de Composición e Dirección, e que logrou o premio extraordinario do Conservatorio Profesional de Oviedo na especialidade de piano.

Devigo defende un modo diferente e persoal de tocar a gaita. "Busquei ter unha posición estética propia sobre o instrumento. Seguindo unha serie de técnicas pódese tentar enganar ao oído humano evocando varias liñas simultáneas. Iso é o que fixen no Constantino Bellón, "cuxo primeiro premio lle reportou 3.000 euros en metálico" tentar levar ao límite as posibilidades organológicas do instrumento".
Como engadido, o tamén membro do cuarteto tradicional Rédea Solta confesa que "non fago música popular nin convencional. Son instrumentista pero cando toco non sinto que estea a representar a Galicia co son". Ao contrario do que poida ocorrer a moitos músicos, non chega sempre a gozar o subirse a un escenario debido á "concentración" e "adrenalina". Dous elementos que só se traducen en "satisfacción" cando baixa e atópase cun público que o adula con frases como: "Nunca pensei que se puidese facer ese son coa gaita".
As súas composicións forman parte xa do rexistro do Ateneo Ferrolán, a entidade que cada ano organiza o Constantino Bellón e que alberga miles de gravacións nunha iniciativa pioneira que soubo adaptarse ás necesidades de expresión dos gaiteiros do século XXI.

No devandito rexistro, atópanse tamén as de Xosé Antonio Constenla Martínez, fincado en Xenebra pero con raíces galegas, que logrou este ano no Constantino Bellón o premio Seivane "consistente nunha gaita personalizada"; así como as do vasco Daniel Lumbreras ou Pedro Álvarez, ambos cun accésit nesta edición.

Apego aos concursos

Precisamente, Álvarez está de parabén por triunfar tamén no McCrimmon de Lorient despois de iniciarse na gaita na Asociación Cultural de Priegue en Nigrán, o Conservatorio de Vigo, a banda Xarabal ou o grupo Anacos de Buxo. O seu apego aos concursos tivo desde sempre unha razón de ser: "Darche a coñecer e atopar xente nova. Foi tamén unha forma de superarse".
Finalmente, os froitos comezaron a madurar."Era a quinta vez que ía a Lorient e cando gañei non mo cría. Foi bastante satisfactorio e un recoñecemento a todo un traballo, polo que sinto moi motivado", explica este mozo que está a piques de iniciar o cuarto curso do Conservatorio Superior de Vigo na especialidade de Instrumentos de Música Tradicional e Popular de Galicia así como de formar unha banda internacional con músicos de Irlanda, Pontevedra e Galicia que coñeceu en Lorient e que se estreará en directo no Festival Intercéltico de Gales no mes de marzo.

No caso de Álvarez (que liderou o podio en Lorient este 2011 seguido doutros dous galegos: Jesús Sánchez e Raúl Lacilla), a súa aposta reside en composicións propias ou temas da música tradicional de Manuel Villanueva "autor galego de finais do século XIX" do que realizou diferentes arranxos e que lle axudaron a levantarse na Bretaña francesa ou no Constantino Bellón.


www.farodevigo.es
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 13-09-2011 08:55
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal
free web counter

contador de malmequeriáns dende o 1 de marzo 2007








Galiza

Malmequer